Ne kadar sonra düzelir bilmiyorum ama "trafik" kültürümüz olmadığı sürece nasıl bir medeniyetten bahsedeceğiz bilmiyorum... Trafik ile medeniyet arasındaki ilişki şu bağlamda ele alınırsa ancak bir illiyet söz konusu olur diye düşünüyorum, nedir o ? Tabiki telaş, dikkat ve haklılık. Trafikteki tüm kavgalar ve kazalar bu az önce belirttiğim üç farklı kelimeyi içlerinde gizliyorlar. Halbuki kaza yapana kadar her şoför dikkatlidir ( öyle olduğunu sanar). Telaş ise, milenyumun ve "Amerikancı" diye anılan zihnin insanoğlunun son zamanlardaki en başat refleksleri arasında(fast food). Gelelim haklı olmaya. Haklı olmak için, ya da çıkmak için, herkesin kendi içinde barındırıyor olduğu gizil yanları vardır. O yanları sürekli karşıyı hedef olarak görür. Edinimlerin ve kazanımların tekmil hakkı olduğunu sanan birey; ahlaki ve adli konularda da kendini tüm olaya hakim ve üç yüz altmış derecelik bir gözlem ve bunun sonunda beyninde sağlıklı bir izlek oluştuğuna kani olur. Trafik medeniyetten başka bir şey değildir, hele şu yüzyılda.
Tek Düzen Hesap Planı (TDHP), işletmelerin muhasebe kayıtlarını ve mali tablolarını standart bir formatta tutmalarını sağlayan bir sistemdir. Türkiye'de, TDHP 1994 yılında yürürlüğe girmiştir ve Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu hükümleri çerçevesinde Maliye Bakanlığı tarafından belirlenmiştir. TDHP'nin temel amacı, mali tabloların anlaşılabilirliğini ve karşılaştırılabilirliğini artırmak, muhasebe kayıtlarının doğruluğunu ve güvenilirliğini sağlamaktır. Tek Düzen Hesap Planının Özellikleri 1. Standartlaşma: - Bütün işletmeler için aynı hesap kodları ve hesap isimleri kullanılır. Bu, farklı işletmelerin mali tablolarının karşılaştırılmasını kolaylaştırır. 2. Detaylı Yapı: - TDHP, ana hesaplar, alt hesaplar ve yardımcı hesaplardan oluşur. Bu yapı, muhasebe kayıtlarının daha detaylı ve spesifik olmasını sağlar. 3. Hesap Kodları: - TDHP'de her hesap için belirli bir kod sistemi kullanılır. Bu kod sistemi, hesapların sınıflandırılma
Yorumlar
Yorum Gönder