Ana içeriğe atla

Bir Bisiklet ile Zor Değil

Giderek artan nüfusumuz,beraberinde pek çok sorunu da getirmiştir.Çarpık kentleşme,arabeskleşme,işsizlik ve trafik.Trafik sorunu özellikle çok nüfuslu şehirlerde başlı başına bir sorun teşkil etmektedir.Giderek artan araç sayısı keşke bilinçli sürücü sayısını da beraberinde getirse.Her yıl yüzlerce insan trafik kazalarında hayatını yitirirken,binlercesi de ağır ya da hafif şekilde yaralanıyor.Toplum da artık ''bilinçsiz ve dikkatsiz'' trafik algısına bir dur demek gerekiyor.Daracık kaldırımlarda bile,geçen motosikletler bizi rahatsız ederken,karşıdan karşıya geçmek için araçların ''müsaadesini'' bekliyoruz.Ne yazık ki geri kalmış her toplum da aynı sorunlar tekerrür edip duruyor.Yapılacak politikalar çok umurum da olmamak ile beraber insanların bu konuya duyarlı olması biraz da olsun umurumda diyebilirim.Özellikle şu rakamları görünce kalıcı bir takım önlemler almamızın toplum olarak şart olduğunu düşüyorum
Kaynak ; http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=18510



Bu önlemlerin,politikadan önce insanların bilinçlenmesi ile ilgili şeyler diye düşünüyorum.Giderek artan araç sayısı,bizi de giderek bunaltmış vaziyette.İlginç olan şeylerden birisi de insanların ''arabalarını'' ailelerinden bile çok seviyor,onun bütün ihtiyaçlarını karşılıyor ve ona ''her şey'' olarak bakıyor olması.TRT Haber rakamlarına göre yılda ortalama 900 bin araç trafiğe katılıyor ve şuan 19.541.369 ' dan fazla araç trafikte mevcut.Giderek artan araçların;gürültü,hava kirliliği ve kazalara sebep olması da bizi ayrıca endişelendiriyor.İki adımlık yerlere en azından arabamız ile gitmemek elimizde.Hepimizin ya da en azından bir kısmımızın bisikletler ile tekrar barışıp çocukluğun o dinç zamanlarına dönmemiz gerektiğini düşünüyorum.Bisiklet hem ucuz hem çevreye son derece zararsız ve hem de sağlık açısından faydalı bir araçtır.Bu konu da bisiklet yollarını ve bisiklet parklarını artırmak gerekir diye düşünüyorum.Bu konu ile ilgili aşağıda çeşitli aktivist ve bilgi içerikli siteleri veriyorum bakabilir ve umarım faydalanabilirsiniz. 




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tek Düzen Hesap Planı Nedir ?

 Tek Düzen Hesap Planı (TDHP), işletmelerin muhasebe kayıtlarını ve mali tablolarını standart bir formatta tutmalarını sağlayan bir sistemdir. Türkiye'de, TDHP 1994 yılında yürürlüğe girmiştir ve Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu hükümleri çerçevesinde Maliye Bakanlığı tarafından belirlenmiştir. TDHP'nin temel amacı, mali tabloların anlaşılabilirliğini ve karşılaştırılabilirliğini artırmak, muhasebe kayıtlarının doğruluğunu ve güvenilirliğini sağlamaktır.     Tek Düzen Hesap Planının Özellikleri 1. Standartlaşma:    - Bütün işletmeler için aynı hesap kodları ve hesap isimleri kullanılır. Bu, farklı işletmelerin mali tablolarının karşılaştırılmasını kolaylaştırır.    2. Detaylı Yapı:    - TDHP, ana hesaplar, alt hesaplar ve yardımcı hesaplardan oluşur. Bu yapı, muhasebe kayıtlarının daha detaylı ve spesifik olmasını sağlar.   3. Hesap Kodları:    - TDHP'de her hesap için belirli bir kod sistemi kullanı...

Muhasebenin Kısa Tarihi

  Muhasebenin tarihi, insanlık tarihi kadar eski olup, ticaretin ve ekonomik faaliyetlerin başlamasıyla birlikte gelişmiştir. İşte muhasebenin tarihine dair önemli dönüm noktaları:     Antik Dönemler - Mezopotamya: M.Ö. 4000 yıllarında, Sümerler tarafından ilk muhasebe kayıtları tutulmuştur. Kil tabletler üzerine yazılmış bu kayıtlar, tarımsal ürünlerin ve ticaret mallarının hesaplarını içerir. - Mısır: Mısır'da da M.Ö. 3000 yıllarında muhasebe kayıtları tutulmaya başlanmıştır. Tapınaklar, piramitler ve devlet kurumları için yapılan harcamalar ve gelirler dikkatlice kaydedilmiştir. - Yunan ve Roma İmparatorlukları: Bu dönemlerde de ticaretin gelişmesiyle birlikte muhasebe uygulamaları yaygınlaşmıştır. Özellikle Roma İmparatorluğu'nda devlet gelirleri ve harcamaları detaylı bir şekilde kaydedilmiştir.     Orta Çağ - İslam Dünyası: Orta Çağ'da İslam dünyasında da muhasebe önemli bir yer tutmuştur. Özellikle Abbasiler döneminde, devletin gelir ve gi...

Fotoğraf Örnekleri ve Değerleri

Diyafram: f/2.8 Enstantane: 1/60 ISO: 400 Odak uzunluğu: 50mm Diyafram: f/2.8 Enstantane: 1/60 ISO: 4.000 Odak uzunluğu: 50mm Diyafram: f/10 Enstantane: 1/200 ISO: 100 Odak uzunluğu: 46mm Notlar: Bu fotoğrafların ilk ikisi prime lensle çekildi. Kullanmaktan zevk aldığım Yongnuo 50mm f1.8 deneyimlerimi artık daha sık sizlerle paylaşmak istiyorum. Üçüncü fotoğraf ise kit lensim olan 18-55 bir zoom lens ile çekildi.