Ana içeriğe atla

Kış Uykusu - Winter Sleep

Herkese merhaba.Bu sıcağa yakın ilk yaz günlerinde içinizi bir güneş kadar ısıtacak samimi bir film anlatmak istiyorum sizlere ''KIŞ UYKUSU''.Yönetmenliğini Nuri Bilge Ceylan'ın yaptığı ve başrollerinde Haluk Bilginer,Demet Akbağ ve Melisa Sözen'in oynadığı bu film temel olarak 'entelektüeli' konu almış.Film çok az sayıda mekan ve sahne ile çekilmiş denilebilir.Bir sahne uzun uzun dialoglar ile süslenmiş,insanı sıkmadan kendi içine alan bir film olmuş.Her insan kendinden bir şey bulamayabilir lakin ben fazlası ile buldum diyebilirim.Haluk Bilginer'in canlandırdığı 'Aydın' karakteri;yıllarca tiyatroculuk yapmış,iyi bir eğitim almış ve mal varlığı olan bir adam.Bu adam yıllar sonra İstanbul'dan ayrılmış ve Kapadokya'da bulunan butik otellerinin başına geçmiş.Yanında ondan daha genç ve fikir birliği sağlayamadığı karısı Nihal(Melisa Sözen) ve kocasından ayrılmış sürekli başkalarını eleştiren kardeşi Necla(Demet Akbağ) var.Bir de Aydın'ın kadim dostu Suavi(Tamer Levent) ile birlikte filmde burjuvaziyi temsil eden bu dört insan var.Aydın aynı zamanda yerel bir gazetede köşe yazarlığı yapmakta.Kardeşi Necla'ya göre Aydın'ın bu yaptığı havanda su dövmek olsa bile Aydın'a göre bu durum etrafından olup bitenlere kayıtsız kalmamak.Film boyunca özellikle bu iki kardeş sürekli etraflarını inceleyip eleştiren bir tutum içinde.Aydın'ın karısı Nihal'de bu durumdan fazlası ile bıktığı için kendini yardım işlerine adamış genç bir idealist.Ama gel gelelim Aydın Bey bu duruma'da el atacak ve Nihal ona daha sert bir tutum içinde yaklaşacaktır.Film genel hatları ile bir entelektüelin tembelliği ve iğneyi de çuvaldızı da başkasına batırışı üzerine eğilmiş denilebilir.Filmin senaryosunu da Nuri Bilge Ceylan ile eşi Ebru Ceylan yazmış.Cannes Film Festivali tarafından Altın Palmiye ödülüne layık görülen bu film aynı FIPRESCI En İyi Film ödülünü de kazanmıştır.Filmde en çok hoşuma giden söz ise ; 

''Cehennemin yolları da iyi niyet taşları ile döşeli'' 

sözü oldu.Filmin diğer oyuncuları ise ;

Nejat İşler,Ayberk Pekcan,Serhat Kılıç,Nadir Sarıbacak gibi isimler.İşte filmden birkaç kare ve fragmanı;









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Başlangıç İçin Gitar Tavsiyeleri

Hayatımıza yeni şeyler sokmak isteriz. Bunlar; insan, hobi, şehir ya da düşünce olabilir. Hobi edinmek, genellikle devamlılığı gelmeyen uğraşlardır. Bir anlık hevesle başlayıp daha sonra bıkarız. Bunların başında da enstrümanlar gelir. Herkes (çoğumuz) bir enstrümanı; sesini ya da duruşunu severek almak ister. Yıllar önce ben de en sevdiğim enstrüman olan gitarı aldım. Yaklaşık dört yıldır elimin altında duran bu güzelim aleti henüz daha yeni keşfediyorum. Son üç aydır sıkı çalışıyorum. Daha önce imkansız gördüğüm bazı teknikleri yeni yeni uygulamaya başladım. Hatta bareli akorları ''Bunu hayatta basamam'' diyerek uzunca zaman aynı akorlar ile geçiş yapmak suretiyle tıngırdattım gitarı. Bugünlerde ise sağ elimi farklı ritmlere alıştırma çabası içerisindeyim. Lafı fazla uzatmadan başlangıç seviyesinde alınabilecek birkaç gitar tavsiyesinde bulunayım dedim. Verdiğim klasik gitar örneklerinin muadilini kendi mahallenizdeki ya da şehrinizdeki müzik marketlerden bulabilirsin

Mandabatmaz Türk Kahvesi -1967/ Beyoğlu

Beyoğlu adımlamak için en çok bulunduğum yer İstanbul'da. İnsan çeşitliliği bakımından ülkemizde daha renkli bir yer var mıdır bilmiyorum. Geçtiğimiz gün yine oradaydım. İstiklal merkezli bir Beyoğlu salınımında bulundum sevgilimle. Nerede oturalım sorularını sağnaklaştırdığımız tam o an kız arkadaşım "Mandabatmaz'a gidelim" dedi... Daha önce adını duymuştum lakin hiç uğramamıştım. Yakın sayılırdık o sokağa. İstiklal'in gürültü ve hengamesinden hemen Olivia Geçidi Sokağına girdik. Az ileride sıralı yer tabureleriyle bizi Mandabatmaz bekliyordu. Doğrusu burası hakkında söyleyecek çok bir şeyim yok. Müdavimlerinden dinlemek daha doğru olacaktır. Ne de olsa 1967 yılından beri mevcudiyetini sürdüren bir mekan. Kahvesi evvelden nasıldı; servis, oturma düzeni, fiyatları ya da sahipleri nasıldı bu konularda bir mukayese yapamayacağım. Ama şunları söylemek isterim... Fiyatları uygun bir yer. İki Türk Kahvesine yanlış hatırlamıyorsam 16 TL ödedik ki b