Ana içeriğe atla

Tasarruf Planı Yapmak

 Merhaba

Şuan ülkemizde yaşayan insanların büyük bir bölümü mevcut gelirlerini dengeli harcamaya ve en iyi şekilde değerlendirmeye yönelik araştırmalar yapmakta. Esasında bu blogun tekrar başlamasının altında yatan şeylerden birisi de benim kişisel yatırımlarıma daha da dikkat etme isteği.

Halihazırda ülkemizde pek çok insan ücretli ve bu ücretli kesimin büyük kısmı da asgari ücretli. Enflasyonun bu seviyelerde olduğu ülkelerde geçinmek bir hayli zor. Hükümet asgari ücrette artışlar yapsa da bu sadece nominal anlamda bir artış olmakla beraber o paranın reel anlamda enflasyon canavarının karşısında eridiğini biliyoruz.

Alt-orta , orta ve orta-üst kesim şuanda gelirini harcamak ile meşgul. Haklı olarak. Çünkü her geçen gün bugün almadıkları mal ve hizmetler muazzam bir artış göstermekte. Ya da aldıkları mal ve hizmetler gelecekte baktıklarında oldukça ucuza bir edinim olacak. Ama bu "harcama" üzerine kurulan "enflasyonla görece mücadele" bir yerden sonra sizi sadece borç batağında koşan bir hamster yapabilir. 

Ben şuan gelirimin %10 kadarını borsada değerlendirmeye gayret gösteriyorum. Esasında bunun daha fazlasını da yapmam mümkün olacakken malum kira artışları biraz beni etkiledi. Eğer oranımı artırırsam da bunu sizinle tekrar paylaşırım. Benim aldığım - alacağım hisseler genel itibariyle uzun vadeli mutlu edecek olanlar. Anlık trade peşinden koşmak benim gibi düşük bütçeli yatırımcı için büyük bir kumardan başkası değil. 

Özellikle temettü ağırlıklı bir portföy oluşturdum. Sebebi de ileride bunun iyi bir gelire dönüşmesini istemem. Bugünden bakınca düşük gibi gelse de birleşik bir getiriye dönüşüp sürekli ve düzenli alımlar yaparak uzun vadede ciddi bir gelir elde etmek mümkün. Genel itibariyle sabırlı ve rasyonel biriyimdir. İlişkilerimde, trafikte ya da iş hayatımda da bu hep böyledir. Sabırsız insanlardan bazıları cidden büyük başarılar elde edebilir ama bu oransal olarak çok düşüktür. Bir filmin bir tane kahramanı olması gibi. 

Ben aracı olarak İş Bankasının mobil bankacılığından faydalanıyorum. Daha öncesinde YapıKredi ve Ziraat Yatırımı da kullanmıştım. Aşağı yukarı hepsi aynı zaten. Finansal okuryazarlığımı artırmak ve deneyimlerimi sizinle paylaşmak için sabırsızlanıyorum.

Eğer siz de yatırım yapmayı düşünüyor ya da yapıyorsanız görüş ve önerilerinizi alabilirim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Başlangıç İçin Gitar Tavsiyeleri

Hayatımıza yeni şeyler sokmak isteriz. Bunlar; insan, hobi, şehir ya da düşünce olabilir. Hobi edinmek, genellikle devamlılığı gelmeyen uğraşlardır. Bir anlık hevesle başlayıp daha sonra bıkarız. Bunların başında da enstrümanlar gelir. Herkes (çoğumuz) bir enstrümanı; sesini ya da duruşunu severek almak ister. Yıllar önce ben de en sevdiğim enstrüman olan gitarı aldım. Yaklaşık dört yıldır elimin altında duran bu güzelim aleti henüz daha yeni keşfediyorum. Son üç aydır sıkı çalışıyorum. Daha önce imkansız gördüğüm bazı teknikleri yeni yeni uygulamaya başladım. Hatta bareli akorları ''Bunu hayatta basamam'' diyerek uzunca zaman aynı akorlar ile geçiş yapmak suretiyle tıngırdattım gitarı. Bugünlerde ise sağ elimi farklı ritmlere alıştırma çabası içerisindeyim. Lafı fazla uzatmadan başlangıç seviyesinde alınabilecek birkaç gitar tavsiyesinde bulunayım dedim. Verdiğim klasik gitar örneklerinin muadilini kendi mahallenizdeki ya da şehrinizdeki müzik marketlerden bulabilirsin

Mandabatmaz Türk Kahvesi -1967/ Beyoğlu

Beyoğlu adımlamak için en çok bulunduğum yer İstanbul'da. İnsan çeşitliliği bakımından ülkemizde daha renkli bir yer var mıdır bilmiyorum. Geçtiğimiz gün yine oradaydım. İstiklal merkezli bir Beyoğlu salınımında bulundum sevgilimle. Nerede oturalım sorularını sağnaklaştırdığımız tam o an kız arkadaşım "Mandabatmaz'a gidelim" dedi... Daha önce adını duymuştum lakin hiç uğramamıştım. Yakın sayılırdık o sokağa. İstiklal'in gürültü ve hengamesinden hemen Olivia Geçidi Sokağına girdik. Az ileride sıralı yer tabureleriyle bizi Mandabatmaz bekliyordu. Doğrusu burası hakkında söyleyecek çok bir şeyim yok. Müdavimlerinden dinlemek daha doğru olacaktır. Ne de olsa 1967 yılından beri mevcudiyetini sürdüren bir mekan. Kahvesi evvelden nasıldı; servis, oturma düzeni, fiyatları ya da sahipleri nasıldı bu konularda bir mukayese yapamayacağım. Ama şunları söylemek isterim... Fiyatları uygun bir yer. İki Türk Kahvesine yanlış hatırlamıyorsam 16 TL ödedik ki b