Son zamanlarda pek çok insan e-ticarete yöneldi. Özellikle 18-40 yaş arası için bunu söylemek mümkün. İnsanlar ekonomik özgürlüklerini kazanmak için .eşitli yollara başvuruyor. Bunun başında da ticaret geliyor. Yüzyıllardır servet sahiplerinin mesleği olan "tüccarlık" her ne kadar form değiştirse de nüvesindeki ruh aynı: kar etmek!
Kuzenim, arkadaşlarım ve pek çok kişi son zamanlarda e-ticarete yöneldi. Ben de halihazırda önemli bir e-ticaret şirketinde çalışmaktayım. Önümüzdeki dönemlerde istifa edebilir veya kendi markamı kurabilirim. Ama bunun için gerekli sermaye ve bilgi birikimim henüz yok.
Hemen hemen her gün "artık işimi kurmalıyım" desem de henüz cesaret gösterebilmiş değilim. Size bu yazımda iş kurmak isteyenler için en temel bilmesi gereken bir şeyden bahsetmek istiyorum: Marketing Mix !
1960'larda Philip Kotler tarafından ortaya atılan bu pazarlama teorisi şu dört P den oluışmakta
- Product - Ürün
- Price - Fiyat
- Place - Dağıtım, yer
- Promotion - Promosyon
Bunları dört maddeyi tek tek açarak kendinize şu soruları sorabilirsiniz:
- Ben ne satmalıyım ?
- Hangi fiyattan satmalıyım ?
- Nerede ve hangi kanallar aracılığı nihai müşteriye ulaşmalıyım ?
- İnsanların benim ürünümü almak için motivasyonları ne olmalı ?
Kendi fizibilitenize eklemeniz için harika bir şema ve düşünsel etkinliktir.
Yorumlar
Yorum Gönder