Ana içeriğe atla

Gitarda Taba Giriş

Gitar çalmaya yeni başlayan arkadaşlar için ufak bir tab bilgisi vermek istiyorum.Öncelikle her işte olduğu gibi enstrüman çalmakta 'sabır' ve 'çalışma' gerektirir.Gitar gibi telli çalgılarda daha çok yapmamız gereken ise parmak egzersizleridir.Hiç şüphe yok ki bir çok insan ilk başta ''Parmağım yetişmiyor,zorlanıyorum'' gibi cümleler kurar.Ama aynı araba sürmek ya da bisiklet sürmek gibi 'pratik' yaparak alışacağımız bir durumdur gitar çalmak.Henüz bende işin çok başında olmama rağmen öz verili egzersizler sayesinde bir nebze olsun alıştım diyebilirim.İlk önce ''tab'' dediğimiz çalma biçiminin nasıl olduğunu göstermek isterim.Bu resimde 6 adet tel görüyoruz ve bu tellerin en üzerindeki tel gitarın 1. teli oluyor.Sırayla 2,3,4,5 ve 6. tel olarak devam ediyor.Tel çizgilerimiz ile belirli periyotlarda kesişen her çizgi de 1,2,3.... perdelerimizi belirtmek için mevcut.Bizim için önemli olan bu 

çizgilerin üzerinde bulunan rakamlar.Rakamlar bize hangi perdeye basacağımızı gösteren sayılardır.Bu rakam hangi telin üzerinde ise,o telin o perdesine uygun parmağımızı basarak o sesi elde ederiz.Örneğin resmimizde;5. telde 3 rakamı var.Bu demek oluyor ki gitarın 5.telinde 3. perdeye basmamız lazım.Tekrar hatırlatalım gitarın 1. teli en alttaki teldir ama burada en üstteki tel 1. tel olarak kabul edilir.Ve böylelikle bütün sesleri birleştirerek 'polifonik' bir melodi yakalamak mümkün.Başarılar.










Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Başlangıç İçin Gitar Tavsiyeleri

Hayatımıza yeni şeyler sokmak isteriz. Bunlar; insan, hobi, şehir ya da düşünce olabilir. Hobi edinmek, genellikle devamlılığı gelmeyen uğraşlardır. Bir anlık hevesle başlayıp daha sonra bıkarız. Bunların başında da enstrümanlar gelir. Herkes (çoğumuz) bir enstrümanı; sesini ya da duruşunu severek almak ister. Yıllar önce ben de en sevdiğim enstrüman olan gitarı aldım. Yaklaşık dört yıldır elimin altında duran bu güzelim aleti henüz daha yeni keşfediyorum. Son üç aydır sıkı çalışıyorum. Daha önce imkansız gördüğüm bazı teknikleri yeni yeni uygulamaya başladım. Hatta bareli akorları ''Bunu hayatta basamam'' diyerek uzunca zaman aynı akorlar ile geçiş yapmak suretiyle tıngırdattım gitarı. Bugünlerde ise sağ elimi farklı ritmlere alıştırma çabası içerisindeyim. Lafı fazla uzatmadan başlangıç seviyesinde alınabilecek birkaç gitar tavsiyesinde bulunayım dedim. Verdiğim klasik gitar örneklerinin muadilini kendi mahallenizdeki ya da şehrinizdeki müzik marketlerden bulabilirsin

Mandabatmaz Türk Kahvesi -1967/ Beyoğlu

Beyoğlu adımlamak için en çok bulunduğum yer İstanbul'da. İnsan çeşitliliği bakımından ülkemizde daha renkli bir yer var mıdır bilmiyorum. Geçtiğimiz gün yine oradaydım. İstiklal merkezli bir Beyoğlu salınımında bulundum sevgilimle. Nerede oturalım sorularını sağnaklaştırdığımız tam o an kız arkadaşım "Mandabatmaz'a gidelim" dedi... Daha önce adını duymuştum lakin hiç uğramamıştım. Yakın sayılırdık o sokağa. İstiklal'in gürültü ve hengamesinden hemen Olivia Geçidi Sokağına girdik. Az ileride sıralı yer tabureleriyle bizi Mandabatmaz bekliyordu. Doğrusu burası hakkında söyleyecek çok bir şeyim yok. Müdavimlerinden dinlemek daha doğru olacaktır. Ne de olsa 1967 yılından beri mevcudiyetini sürdüren bir mekan. Kahvesi evvelden nasıldı; servis, oturma düzeni, fiyatları ya da sahipleri nasıldı bu konularda bir mukayese yapamayacağım. Ama şunları söylemek isterim... Fiyatları uygun bir yer. İki Türk Kahvesine yanlış hatırlamıyorsam 16 TL ödedik ki b